Sunday, October 28, 2007

robert towne


U galeriji Whitechapel, do koje sam na kraju stigla uspeshno, se prikazuje video rad/mini dokumentarac umetnice Sare Morris pod nazivom Robert Towne. U pitanju je portret ovog scenariste najpoznatijeg po svom (plodnom) radu u periodu koji neki nazivaju Novi Holivud. Towne je autor scenarija za filmove Chinatown (R. Polanski), Shampoo (H, Ashby), Last Detail (takodje Ashby) i Parallax View (A. Pakula). Nepotpisan je kao koautor scenarija za legendarne filmove kao sto su Goodfather i Bonnie and Clyde. Tokom 35 minuta ovog filma, Towne pricha o svom pristupu pisanju, prijateljstvu sa Warrenom Beattyjem i Jack Nicholsonom, nachinu na koji su se snimali filmovi sedamdesetih, ponudi da pishe scenario za filmsku verziju Velikog Getsbija koju je odbio i chinjenici da ako zelish da budesh scenarista onda si sadista, a ako zelish da budesh reditelj onda si fashista.

Vec sam spominjala knjigu Ryana Gilbija It Don’t Worry Me (portreti deset najznachajnijih reditelja iz sedamdesetih), vredi nachi i knjigu Petera Biskinda Easy Riders, Raging Bulls, po kojoj je snimljen dokumentarac istog naziva. Koliko znam knjigu je moguche nachi u Beogradu na uobichajenim mestima, a dokumentarac sam ja kupila u Eurosalonu za 99 dinara (nalazio se u onoj korpi pored kase, ako ste slicne sreche, mozda ga upecate u Tempu). Takodje, vredi nabaviti dokumentarac pokojnog Teda Demija A Decade Under Influence, na koji mi je skrenuo paznju jedan dragi prijatelj, u chijoj se kolekciji svashta vredno moze pronachi.

5 comments:

a@super|studio said...

svi znamo da je svetlo u tami ultimativna novoholivudska lektira ;)
pajkićevci svih zemalja...
offtopic: vidim da se sluša radiohead. osim kratkotrajnih izleta u švedski pop 90ih, i kod mene je u poslednje vreme slično stanje. ne sećam se kada sam poslednji put imao strpljenja da me neki understated album postepeno pridobije. i dalje je grower.
i još: sama si kriva što pišeš za onaj webzine. priznajem, fotku koja ti resi kolumnu držim na desktopu. čudo neviđeno - em lepa em pametna :P
predlažem da, ipak, razmisliš o avataru. sudeći prema komentarima, očito pojedincima otežavaš čitanje.

popkitchen said...

ma slusha se svastha, uglavnom the national, idem na cert sledeche nedelje. wilco otkazao a taman sam odluchila ok dachu 25 funti za to zadovoljstvo.

Nego nishta se to ne vidi posto nemam net u sobi, juche sam slushala radiohead u hodniku faxa. Vuchem laptop ko sivonja, ali i dalje pishem blogove, to se zove mazohizam.

Jao da, ja sam napisala text o Control i rekla da mogu da ga objave kako hoce, ne kao filmsku kritiku, ipak ja to ne pishem, nego kao temu, vest.... I onda mi kaze G. to che da bude ovako, poshalju sliku, jedva smo se dogovorili oko ove, posto su oni htele neku veliku sa mojim licem preko.... no way, ipak sam ja sujetno zensko.

Svetlo u tami imam, nikad ga nisam prochitala. Mislim da mi je to brat konfiskovao.

Dobila sam neku slicicu na kojoj je vesela ekipa koja vechera i gleda nekakav film. Tvoje zadovoljno lice krasi jedan deo te fotografije. Za desktop!!!!

Ivan Bevc said...

Uf, tu It dont worry me bih rado posedovao...ili bar procitao na pozajmicu...ako nije suvise bezobrazno da te zamolim za jedan primerak, posteno placam...

Jesi li preslusala novi Beirut? Meni super!

popkitchen said...

Ivane jel mozesh da se strpish do 21. decembra? Tad dolazim u BGD, a ne treba mi knjiga mozesh da je drzish do jula kad ponovo dodjem.
Krenula sam da ga skidam, ali nisam uspela sve. Inache svira 10.11, blizu ovde u Kamdenu, ako budem pri lovi a ima karata mozda chekiram.

Ivan Bevc said...

Mogu, naravno. Hvala ti puno!!!

Javi kakav je Beirut live album je strava.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails