Sunday, October 07, 2007

look left


Ushla sam u Englesku na pariskoj zeleznickoj stanici, barem tako pishe u mom pashosu. Za mene koja nikad nije putovala vozom van granica svoje zemlje, ovo putovanje od Grenobla do Pariza, a onda posle i do Londona je pravo otkrovenje. Ne zvuchi preterano prakticno, ali kad se sve skupi zajedno i naravno da vas srecha posluzi da nadjete jeftine karte za Eurostar, taj put moze da vas koshta i koliko JATova karta u jednom pravcu. Tako sam ja barem racionalizovala ovo iskustvo. A iskustvo jeste, putovanje u stilu.


Onda novo privikavanje na dom, gomilu novih ljudi ponovo sa razlichitih strana sveta, evo i posle nedelju dana pojavi se neko u ogromnoj kuhinji koju deli nekih pedesetak ljudi, koga po prvi put vidim. Administrativne stvari, kartice – kreditna kartica, kartica za dopunu kredita na telefonu, kartica za biblioteku, kartica za fotokopiranje u biblioteci. Ono sto vazi za Srbe a to je da ne mogu da putuju a kada to rade sve ih skuplje kosta, kao i da najeftinije radnje tipa H&M ili Primark se uglavnom nalaze u najbogatijim zemljama, vazi i sad, ne mozesh da otvorish rachun u banci ako ostajesh manje od sest meseci, znachi svako podizanje para sa bankomata koshta (ok, to sam znala i kad sam krenula), neche da prihvate da uzmu depozit za sobu kao deo kirije, sto znachi da chemo da se preganjamo oko vrachanja istog (koje otezava nemanje rachuna u banci), ne mozesh da dobijesh studentsku kartu za prevoz. Nudi se studentska kartica koja obechava nekakve popuste, ali pitanje je da li chu za tri meseca ushtedeti 10 funti koje treba da dam za otvaranje kartice. Ono od chega sam najvishe zazirala je biblioteka u kojoj treba da provedem naredna dva meseca. User i password za studentski nalog za korischenje, dva on-line kursa sa razlichitim userima i passwordima koji sadrze i velika slova i brojeve. Te stvari nikad nechu zapamtiti.


Ali sam ponosna stho sam provalila kako radi slavina sa toplom i hladnom vodom. Ukljuchish obe, a onda podmetnesh ruke prvo pod hladnu a onda pod toplu slavinu i eto ti umivanja. Zanima me koliko bi majmunu Sultanu trebalo da ovo shvati.

Bacila sam pogled na web stranu Velikog brata, ajde nek me neko uputi, jel ima “alternativac” u kuchi? Glas razuma? Ko je favorit? Na prvi pogled stvarno su mnogo jadni, cak i Ena i Marko deluju ko intelektualci za ovu ekipu. A tek Daliborka sa self-help pristupom zivotu i ishrani, pa covek nesto moze i da nauchi. Manite se elitizma i zgrazavanja hochu tracheve i skandale. Ili se i dalje pricha o 48 sati sramote?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails