Tuesday, October 09, 2007

how cool is school?



Teorijsko ili kriticko bavljenje populanom kulturom nije preterano praktichna stvar. Niti je profitablna. Pogotovu na jeziku na kom pishem. Urednici i u “ozbiljnim” novinama (da mi je znati koje su te) smatraju da pisanje o kulturi je potpuno nepotrebno, nesto sto moze da se radi iz hobija. A da ne spominjem pisanje o pop kulturi i medijima. Takodje neki koji se time i bave, u sushtini ne vole medije, ne razumeju nove tehnologije i samo odrazavaju prevazidjene dihotomije (stampani mediji – dobri, elektronski – loshi, social networking na netu ubija kreativnost i socijalnu inteligenciju).

Moji engleski profesori su naravno drugachiji. Jedan se bavi kompjuterskim igricama i njihovim moguchnostima za obrazovanje, chovek je na Facebooku i igra Second Life. Drugi je zapocheo predavanje spominjanjem Brian Enoa, a zavrshio sa Joy Division (zadatak za sledechu nedelju, pogledati film Control i napisati mini-esej u kontekstu literature koja se chita). U medjuvremenu se prichalo o Madoni, princezi Leji i Homeru Simpsonu. E sad ovo sve zvuci kao jedno veliko zezanje. Kome je prethodilo chitanje tesko razumljivih teorijskih tekstova. Ne verujem da chu se u daljem zivotu baviti akademskim prouchavanjem popularne kulture. Ali cu zauvek ostati kozument raznih pop kulturnih sadrzaja.

Kada si srechan ili imash sreche u nechemu nisi ni sam svestan toga. Ali sam juche tokom rasprave o raznim definicijama popularne kulture, shvatila koliko je ovo super (cak i ako od ovoga nema karijere). Posle ovoga slede project proposals, kreativni brifovi (koji su sve sem kreativni), nedeljni izveshtaji (TPS reports?!@#) i cirkularni mailovi. Knjige u shake i uzivaj!

5 comments:

Anonymous said...

bas me je rastuzio ovaj trejler za film. a onda sam se dosta smejala citajuci tvoje postove, nekad i po drugi put. strava su. to sto retko komentarisem je jer zaboravim, poste tog citanja razmisljam o tome. samo ti pisi.pozdravi master studenta koji mesa sibir i srbiju. ha ha.

little voice said...

ovaj J, da te obradujem, naše ministarstvo za dijasporu - ne znam kako tačni i šta igra/igra se u Second Life-u. I čak su raspisali - javno ili tajno, za rođake ili za profesionalce - ne znam konkurs za idejno rešenje njihove zgrade u igrici, i to je valjda ministarka izjavila jer su shvatili da nam je dijaspora umrežena i da će ih tako nahvatati. u duhu toga, organizacija u kojoj smo mi proveli dosta vremena zajedno, a da to nije filfuks, umrežava ljude preko facebooka. ja sam napravila nalog po službenoj dužnosti (!) ali ga ne koristim jer nemam vremena ni za šta...
e htela sam da ispravim nešto u onom prethodnom komentaru ali neće...mislila sam da je jedina neuspela kupovina bila na e-bay ostalo mi ide od ruke...
J, dolazi spidloris u London početkom novembra, oćeš da mu pravimo overweight? :)

popkitchen said...

@loveless: da, da, ja imam veoma ambivalentan (chitaj negativan) odnos prema tzv.biopicima, filmovima o stvarnim ljudima. Ali ovo ima pop kulturni znachaj, a i ovaj Corbijn koji je rezirao obechava. U krajnjoj liniji to je iskljuchivo za obrazovne svrhe, zar ne?

@ocean: prochitala sam o tome na sajtu b92, i onda sam chitala komentare. Ljudi uglavnom reaguju negativno. E sad deo tih kritika je opravdan, recimo to je radila agencija Publicis koja ni sama nema sajt. Drugo sigurno je za to potrosheno dosta love, a generalno to je onako marketinska stvar, razne su se agencije ugradile (isti Publicis ima veze, nije totalno odgovoran ali ipak, za sramnu reklamu na CNNu) i to je vishe za paradu. E sad ako je do sada to ministarstvo finansiralo folklorna drustva da idu na turneje, ovo je poprilichan kulturoloski odmak, koji se obracha ovoj novoj "obrazovanoj" dijaspori, koja je nastala tokom 90-ih.
Ja izbegavam Second Life, zbog svoje kompulsivne prirode, ne treba mi josh jedna navlaka.

Sta god ti treba javi.

Unknown said...

just thought i'd drop by :) keep posting!

spidloris said...

ali, sta god ti treba :)
anice, samo da ti ne treba dusek za bracni krevet ili kucni ljubimac, sve ostalo moze :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails