Tuesday, April 04, 2006

beet soup for the soul



Kakva je ovo kuhinja bez recepta? Stvarno. Elem svi znaju kako topla supa ima svojstvo da deluje emotivno na onoga koji je jede, jer pruža neverovatnan osećaj ušuškanosti i sreće. Nigella koja mi dodje kao vrsta uzora, super kuva domaću klopu a istovremeno je savršeno našminkana sa nalakiranim noktima, a ni činjenica da je završila englesku književnost i bila kritičar TLS -a nije za bacanje, je od tzv. emotivne hrane napravila umetnost, jer ko je u stanju da tako opeva pire krompir kao što ona radi u Nigella's Bites. Ali nije u pitanju obična pileća supa, već boršč od cvekle (ima naziv ali ja nisam uspela da zapamtim) koji bi ladno našao svoj put do one vrste hrane, koju malopre spomenuta tv kuvarica naziva 'healing food', jer je ljuta i kisela, a neviđeno zdrava, prosto osećaš tu vitaminsku bombu kako obuzima i obnavlja telo.
Važna stvar - recept nije moj, već od osobe kojoj je kuvanje samo jedan od talenata - ali to ne znači da ne treba da se zna za njega.

Cvekla se izrenda i stavi u šerpu da se prokuva. Kad provri, nastrugani deo se odbaci a ostatak se začini - biber, začin C i vrati na šporet. Doda se čaša soka od paradajiza i čeka se da supa provri. Pre toga može da se ubaci izgnječen beli luk. Kad provri, dodaju se rezanci, seckan peršun i limunov sok. Voila - spremno za kusanje.

Danas mi je ceo dan kao stvoren za supu, ali pošto je kasno odoh da kuvam kakao i nastavim sa gledanjem domaćica.
Inače dobila sam ponudu za otvaranje restorana, u kome bi prijatelji kuvali sve sta nam se sviđa i gledali serije posle dok klopamo, meni zvuči savršeno i if all else fails, našla sam novo zanimanje.
U stalnom poređenju i pravljenju analogija, čime se inače bavim u poslednje vreme, palo mi je na pamet kako je traženje posla isto kao dejtovanje. Vidite se, ispričate se, misliš da je super, ali te niko ne zove. Ako sam preživela takve sastanke, ovo ne bi trebalo da bude problem. Ali sad ću ipak da se pokrijem ćebencetom i da gledam seriju.


1 comment:

Anonymous said...

Interesantno poređenje, oba slučaja ocenjuju prvi utisak. Mada kod posla druga strana uslovljava razgovor dobro napisanim curriculum vitae, što je eufemizam za gomilu laži na (virtuelnom) parčetu papira.

Još nisam tražio devojci rodoslov na uvid pre dejta. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails