Tuesday, April 29, 2008

savršeni biftek

Mojim roditeljima koji su u poseti, večeras je poslednje veče u Firenci pa sam htela da ih vodim na večeru. Specijalitet – bistecca alla fiorentina, ogroman krvavi stejk, pečen na roštilju, bez dodatnih začina, a mek kao duša. Pre toga antipasti – bruschette (paradajz, bosiljak, beli luk i maslinovo ulje na prepečenom hlebu), crostini misti (hleb na koji je namazana pašteta od džigerice, takođe toskanski specijalitet) i neki sir. Crno vino naravno. Po preporuci moje cimerke smo otišli u tratoriju Za Za, koja se nalazi na trgu na kome je preko dana najveća pijaca u Firenci. Na ulazu slike poznatih gostiju – Bill Cosby, Ben Afleck, Marcia Cross iz Desperate Housewives i Liam Neeson, između ostalih. E ako je Ben Afleku dobro, biće i meni. Dok nije došla naduvena kelnerica. Da li je to turistička stvar ili ne – koliko ja znam bistecca se naplaćuje po 100 grama, ona je uobičajene veličine između pola kilograma i 900 grama. I uz najbolju nameru, među nama je jedan muškarac, mi ne možemo da pojedemo kilogram a u Za Zi ne nude na 100 grama nego samo kilo ili kilo i po. Već sam jela na drugom mestu i tamo nisu imali nikakav problem da nam donesu 600 gr. A nema smisla da jedemo neko drugo meso na roštilju to možeš svuda ili pastu, već smo probali sve moguće u ovih nedelju dana. Hoću stejk o kome prosle mogu na pričam/blogujem! Pošto nismo mogli da se dogovorimo, okrenuli smo se i otišli. Ja nisam Amerikanka koja će ovo da smatra šarmantnim, ja sam iz istočne Evrope i neću uslugu koja me podesća na letovanje u Crnoj Gori od pre sedam godina (ne želim neko da se uvredi, obožavam jadransku obalu, pa i Crnu Goru, ali oduvek mi se činilo da Crnogorcima nije deo mentaliteta da nekog služe, oni su tu da misle ili pišu junačku poeziju). Ne znam da li ovo predstavlja tipičnu Italiju, to jest sigurna sam da ne. Mene Italijani užasno podsećaju na nas, prosto ne znaš na koga ćeš da naletiš. Pre neki dan u Pizi, tri kelnerice se nas služile, svaki put smo ponavljali šta hoćemo. U Sijeni smo klopu čekali sat vremena, ali je bila sjajna. A za sebe ću da zadržim adresu Tratorie Anita u centru grada, na 100 metara od Galerije Ufizzi gde za 10 evra može se pojesti pasta, jelo sa mesom, krompir ili salata, vino i kafa na kraju.

Dva lokala od celebrity tratorije našli smo restoran Garibardi, gde nikakav problem nije bio da se nađe stejk od 700 grama. I gde se vino služi u bokalu od više od litra.

Salute!

Za maštanje o čemu se uopšte radi i gde ćemo da jedemo kada next year, we will be millionaires dodajem sliku ulaza (nisam stigla dalje) u najskuplji restoran u Firenci i jedini sa tri zvezdice u Michelin vodiču - Enoteca Pinchiorri, gde fiksni meni košta samo 225 evra, bez vina naravno.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails