Tuesday, September 25, 2007

intercultural communication


Ovo je jedna od fraza koja za koju niko ne zna shta podrazumeva, a mnogo se koristi, pogotovu u akademskom zargonu. Povrh toga sigurna sam da ce to biti jedna od tema o kojima ce se prichati na mom programu, mada ne verujem da chu promeniti mishljenje o korisnosti takvih stvari posle svega.

Do tada malo chu da ogovaram ljude koje sam upoznala na uvodnom seminaru u Grenoblu. I to sve u stilu „kako mali Perica dozivljava Pakistance“.

Ova sharolika grupa sa gotovo svih kontinenata (svi sem Australije, ali jedna devojka je tamo studirala tako da postoji barem posredna veza) je razbila neke predrasude, a neke potvrdila. Profesori skandinavci su najbolje obucheni, najbolje prichaju engleski i imaju najvishe smisla za humor. Iako svi studenti ne prichaju francuski, Francuz koji je drzao pozdravni govor je prichao na svom maternjem jeziku, pa ti sad budi jedini koji che da se javi i da kaze da nishta ne razume. Italijani su opshirni i nemaju nikakvu strukturu, posle predavanja nemash pojma sta je ustvari bila tema, ali imash gomilu nekakvih felinijevskih pricha o tome kako je bilo odrastati u selu u kome nikada niko nije video more.

Od studenata najveche iznenadjenje su Indijke. Obrazovane, glasne i veoma ubedljive. Jednu (bivshu glumicu) sam pokushala da proguram kao predstavnika studenata, ali ona nije htela da prihvati, a druga je mala rastom, momak iz Kalifornije je uchi da pricha kao Snoop Dogg tako da ide okolo i govori shizzle my nizzle, dok svi mi umiremo od smeha. Indonezanka se drzi posta posto je Ramazan, tako da u 7.15 uveche kad zadje sunce, trchi u pekaru i kreche da jede u velikim zalogajima. Moja cimerka je bila iz Svajcarske, beskrajno je fina, na ivici totalne politicke korektnosti. Ali voli shopping i gleda serije tako da smo se nashle. U kafichu meksikanka naruchuje tekilu a dobija nesto u velikoj chasi sa vodom i shecherom. Ja trazim kapuchino i dobijam onu zasladjenu meshavinu iz kesice, koju mi posle naplate 3 evra. Ruskinja i brazilac vole Kustirichine filmove i slushaju muziku iz Undergrounda na zurkama. Svi pitaju kako je u Srbiji posle rata. Momak iz Etiopije se zali kako je sve u Evropi skupo i kako svi zive samo za sebe, posle mi kaze da on pola stipendije shalje nazad posto se to od njega ocekuje jer je otishao u stranu zemlju. Kineskinje su najelegantnije i snimaju najvishe slika.

Ovo je momak iz Bangladesha, koji je profesionalni fotograf i za dva dana je napravio preko hiljadu fotografija.


1 comment:

Anonymous said...

hocu fotke kineskinja!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails