Thursday, December 06, 2007

Deca su ukras sveta

Pre par nedelja, bila sam u V&A muzeju detinjstva.

Kolekcija ustvari predstavlja istorijski pregled razvoja raznih igrachaka kroz vekove. Posetioci su uglavnom deca, koja se shetkaju izmedju eksponata u skolskim uniformama, chesto sa kravatama i bez obzira sto su ova deca danas na Facebooku, MySpaceu i Beebu, njih i dalje odushevljavaju vozichi koji idu na struju u krug.

Jedna od glavnim tema na kursu koji slusham Children’s Media Culture je da je detinjstvo izmisljenja kategorija. Tj. da pre 19.veka nije postojalo detinjstvo kao zashticheni period nevinosti, deca su uglavnom radila i nisu ishla u skolu. Da li igracke podstichu kreativnost ili samo klasifikuju decu kao potroshacku kategoriju?

Saznala sam kako je ustvari zove Barbika – Barbara Millicent Roberts. Ona ima 5 sestara, 43 kuchna ljubimca i 80 profesija.



Od Junior Lectures Series - edukativne igrachke sa kojima deca uche o britanskim kolonijama do Star Wars merchandise-a.



Mi kad smo bili klinci, moj brat i moji brat i sestra od tetke, igrali smo se poshtara. Mislim da je to uglavnom znachilo jurcanje iz jedne sobe u drugu sa nekakvim papirima.



Jack-in-the-box igrachke.


4 comments:

a@super|studio said...

da sklonost igrackama, makar bile nastrano skupe, ne prestaje tako lako, govori i ova na kojoj ti kuckam poruku. neka se zna da si ti prva koja je cula neki glas od mene sa ovog prenosnog cuda sto svetli jabukom.

popkitchen said...

vau superishka, imam dva pitanja za tebe:

1) podglegla sam kampanji "What Ipod are you?", sto ce vrlo verovatno rezultirati kupovinom (preskupe) igrachke. Koliko volim skupe igracke toliko volim i besplatna dobra - da li mogu da slusham muziku koju nabavljam znash vech kako na tom chudu, jer me ovde svi plashe nekakvim Itunes-om, a ja znam da svi u BGDu slushaju muziku bez problema? Samo mi treba potvrda ...

2) Znam da se lozish na lika po imenu Simon Reynolds jel tako? Knjgu Rip it up ... i tako nesto, imash ili ne? onu o postpanku?

urbanadomacica said...

visit
ivanaj.blogspot.com
:)

a@super|studio said...

0) dolazi vise! nedostajes.
1) ne plasi se itunesa. sve i ako ti se ne svidi to defaultno sredstvo za prebacivanje muzike na ipod (i kojekakve druge multimedijalne zahvate), uvek se mozes okrenuti third party aplikacijama, kao sto je npr. eph pod. + kako za mac ne postoji winamp, upucen sam na koriscenje itunesa (koje sam ranije izbegavao, bez obzira na upotrebu poda), i moram reci da tom cudu nista ne fali. za nas opsesivce/analicare je i dosta friendly zbog jednostavnije kontrole id3 tagova. ++ ipod je sprava koja se voli. i kojoj se nedostaci lako prastaju. ma, hek, zbog kojih se voli jos vise. kupuj, ne pitaj. ali bar 80 giga ;)
i ne brini se za probleme sive/crne zone legalnosti. svi smo mi deo velikog piratskog jedanstva.
2) simon reynolds ce i tebi biti po ukusu. pretencious bastard (ocean hillside? cujes li me?). imam rip it up and start again. a vrlo nedavno sam dosao u posed njegove mitske knjige blissed out iz 1990. putovala iz tog vaseg ostrvskog kraljevstva do jamerike, pa mic-mic do beograda.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails