Thursday, March 16, 2006

nice weather for ducks


Jedna informacija na koju sam naletela jutros dok sam radila svoj posao se odnosi na rastuću bojazan od ptičijeg gripa, s tim što ovog puta upozorenje dolazi od svepristunog MMF-a, koji se brine kako će najavljena bolest uticati na globalnu ekonomiju, ne daj bože da ljudi prestanu da dolaze da posao. Čini mi se da je ptičiji grip postao lakmus papir za testiranje da li ste pobornik teorija zavere. Ja definitivno nisam, ali sam već nanušila farmaceutski i svinjski lobi kako udružen stoji iza ovoga.
Što se tiče farmaceutskog lobija, gledala sam The Constant Gardner, koji je rađen po romanu John Le Carrea, ali pošto Ralf Finnes igra uštogljenog Engleza, koji je naravno pasionirani baštovan, ne očekujte sjajan špijunski film. Mada to ne govori da je film loš - ako se posmatra kao ljubavna priča skroz funkcioniše, a i vizuelno je potpuno fantastičan. Sudeći po ovome Englezi se nisu promenili u svom ponašanju prema strancima, stanovinicima Afrike prvenstveno, i dalje su Viktorijanci. Iako film prikazuje efekte testiranja lekova na siromašnom afričkom stanovništvu i pokušava da bude uverljiva slika patnje i očaja savremenog afrikanca, čini mi se da nijedan 'zapadni' pogled na celu stvar ne može da izbegne tu hakuna matata reprezentaciju, u kojoj su crnci razdragani u svojoj bedi. Prosto to nerazumevanje na nivou jezika, kulture i civilizacije izbija i iz ovog filma.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails